dilluns, 9 d’agost del 2010

Richardson Highway, Wrangell-St. Elias i Glenn Highway

Marxant de Fairbanks ens vam endinsar a una de les poques autopistes d'Alaska, la Richardson Highway, que connecta Fairbanks amb el Canada. Nosaltres la voliem agafar per anar cap a Delta Junction i un cop alla, cap a Glennallen per anar al Parc Nacional de Wrangell-St. Elias, el parc mes gran d'Alaska, que es mes gran que tot Suissa i te moltissimes mes muntanyes, entre elles, el Mt. St. Elias.

La intencio inicial era fer excursions pel Parc pero despres de fer una visita al Visitor Center dels Rangers del Parc vam arribar a la conclusio que o be llogavem una avioneta per sobrevolar-lo (que costava uns 350 eur per cap) o era quasi impossible accedir-hi. L'altra manera de fer-ho era desde Kennicott o McCarthy, dos pobles perduts que per arribar-hi s'ha de passar per una carretera no asfaltada, i que per tant, nosaltres no podiem agafar amb l'autocaravana de lloguer.

Aixi que veient les alternatives, vam deixar-ho correr i vam decidir continuar cap a l'est, cap a Anchorage i despres anar cap a la peninsula de Kenai.

Pel cami pero, vam parar a fer alguna excursioneta... A partir de Glennallen l'autopista passa a ser la Glenn Highway, una de les mes boniques que hi ha a Alaska. Vam parar a la milla 117 per dormir i l'endema fer l'ascensio a la Gunsight Mountain de 1960m.

Pujant vam veure un caribu molt gros amb unes bones banyes, vam fer un video, pero el penjarem en una altra ocasio... i tambe vam veure un munt de caques de moose i d'ossos, aixi que vam pujar distrets, intentant fer soroll amb el picarol enmig de la boira...

L'ascensio va ser molt xula, un pic molt maco, llastima que les vistes no vam poder disfrutar-les. Un cop erem avall, si que es va destapar, pero mira tu...

Continuem cami cap a Anchorage i passem per la glacera Matanuska, la mes visible des de la carretera de tota Alaska. Es veritablement impressionant.

Arribem a Anchorage i parem a una super botiga de muntanya on ens hi deixem bastants dolars...ufff!!!

Marxem cap a Kenai, a passar la setmana, a veure si veiem balenes, fem kayac o anem amb bici!!

************
Per si algú està interessat en els tracks de GPS.. mai se sap!!

- Gunsight Mountain:

1. per cert... sóc la vostra fan més incondicional, per si no ho havíeu notat... Mereixo una recompensa... ejem...

2. Que son aquests caretos que teniu? Haurieu de posar peus de foto :)