dimecres, 7 de juliol del 2010

3-4 de Juliol: IratiExtrem i Arandari

Quin cap de setmana més xul.lo!

Fa temps que ens havíem posat un objectiu: fer el cap de setmana del 3-4 de Juliol la Irati Extrem. Per qui no ho sàpiga, és una marxam cicloturista que transcorre al voltant dels boscos d´Irati, a cavall entre el pirineu navarrès i el pirineu atlàntic francès. És realment dura, en poc més de 120km es fan uns 3600m de desnivell positiu.

En principi anàvem amb unes amigues de l'Anaïs (les de la Quebrantahuesos), i el Jacint i el Jose també s´apuntaven. Per motius diversos tothom ha anat caient de la llista, i finalment només l'Anaïs i jo hi hem anat. La previsió meteorològica era bastant dolenta, però hem decidit anar-hi igualment ja que no ens queden més caps de setmana abans d´Alaska.

Divendres a la nit vam arribar a Otsagabia, i gràcies als waypoints "furgoperfectos" vam trobar un lloc meravellós: Una ermita a dalt d´una muntanyeta al costat d´Otsagabia. Aquesta ermita ens serviria de refugi les dues nits que vam estar per allà.

Per que quedi pel record, aquí teniu una foto del lloc , ple de roures, faigs i freixes.. preciós.

Dissabte de bon matí (7h45) sortim pedalant cap al primer port de la jornada: Jaurrieta. Un port modest però molt bonic. A aquest el van seguir uns quants més, fins trobar el primer port dur de la jornada: Azpegi. 3 o 4 km´s amb unes bones rampes, pel
fons d´una vall que ens porta de cap a la frontera amb França. I a França apareix la boira, com no! Sempre que vinc a aquesta zona hi ha boira enganxada al costat francès. Aquesta vegada és realment densa, i fa que no podem gaudir dels 700m de baixada del coll d´Azpegi..

I després el primer gran repte del dia: el Coll d´Artaburu-Errozate: 9km amb una mitjana del 10-11%, amb rampes de fins al 18%. Aconseguim fer-ho sense parar, l'Anaïs em torna a deixar bocabadat.. aquesta noia no té límit!

I després la baixada. La baixada d´Errozate és de sonmi, un d´aquells moments màgics que un no voldria que acabessin mai. Malgrat la boira aconseguim meravellar-nos del verd dels turonets, de les petites
valls per les que transcorre la pista asfaltada, plenes de vaques, ovelles i porcs campant lliurement pel camp.
A aquesta foto podeu veure com els organitzador ja avisaven de la perillositat de l'Anaïs..

Després de la baixada dos ports més, també per un paisatge preciós, tot i que el cansament i les ganes d´arribar als Chalets d´Irati per fer un mos no ens fan gaudir del moment..

Un entrepà reparador, i baixada trepidant pel coll de Bagargi, camí de l´ultim gran esforç del dia: el gegant dels pirineus.. el Coll de Larrau! És un vell conegut, el vam fer fa un parell d´anys amb les btt i les alforges.

Fer un port d'aquest tipus a aquelles alçades del dia amb tant de desnivell acumulat a les cames es perfilava com un gran repte. I així va ser, tant dur com el recordàvem, però aquest cop sense ni una parada intermitja, només a l'arribar al coll de Erroimendi. L'Anaïs va acabar fent l'última rampa del 16% treient el fetge per la boca, però ho va aconseguir. Vam menjar una micona i vam aprofitar la treva d'un parell de km sense gaire desnivell per acabar coronant el coll de Larrau amb les seves últimes corves finals.

El vent i la boira del coll, sumat a que no hi havia absolutament ningú, va fer que no poguéssim fer-nos cap foto per immortalitzar el moment. Però sense pensar-nos-ho massa vam començar la baixada trepidant cap a Otsagabia.

Una gran ruta, un gran dia! Que per cert, acabem fent un banyitu al riu per refrescar-nos i treure'ns la suor i fent un bon àpat a la Sidreria Kixkia, ens vam posar les botes!! L'Edu es va menjar un senyor entrecot!!!

L'endemà diumenge vam anar a fer un barranquet curtet però bonic. Es diu Arandari i està al costat del poble de Burgui. L'aigua era tan neta i clara que vam veure un mega cranc de riu que semblava un senyor escamarlà! No n'haviem vist mai cap d'igual!!

I després, tornada tranquila cap a casa a posar rentadores i a fer números de tot el que ens hem gastat i ens gastarem a Alaska!! auuuuuuuuu quin mal!!!

Us deixem amb una foto ben maca del barranc. Bona setmana!

1. Aquest editor és una merda! Que consti en acta... grrrrrrrr!!!!

2. No us portareu la bici a Alaska oi?? ;-P

3. No no... de moment deixem les bicis aparcades fins a finals d'agost...
    Ai quines ganes que sigui divendres!!!