dimarts, 13 de desembre del 2011

I l'aqüeducte ens porta a... Andalusia!!

Doncs sí, ens hem agafat uns dies de vacances i del 3 a l'11 de desembre hem marxat cap al sud... cap a Andalusia.
De fet, la nostra primera intenció era anar al País Basc, però com que el temps semblava que allà no acompanyaria gaire, vam decidir a últim moment canviar de plans i marxar cap a Jaén i Granada on pintava un temps força més estable.
La veritat és que després de l'estiu, no haviem anat tants dies seguits amb l'Arlet a la furgo i tampoc tant lluny. Però després de tornar podem dir que la nostra nena és un sol, i que de moment (toquem fusta) es porta super bé i es pot portar a qualsevol lloc!! Quina sort que hem tingut que sigui tan adaptable!!

Durant tots aquests dies, l'Arlet no ha parat de regalar-nos somriures. No sé d'on ha sortit tan fotogènica!!!
Vam dividir el viatge en dues parts, primer uns dies al Parc Natural de Sierra de Cazorla i després cap a Sierra Nevada.
Així a nivell global podem afirmar que tot allò és molt gran i que hi haurem de tornar segur, ja que ens han quedat pendents un munt de coses per fer i per veure. Però tot, absolutament tot ens ha agradat i ens ha sorprès molt!
A la Sierra de Cazorla vam alternar una mica de caminades amb turisme cultural (visita a Cazorla, Úbeda i Baeza, aquestes dues últimes són Patrimoni de la Humanitat!). Els horaris de l'Arlet no ens han permès fer cap virgueria... però estar amb ella ho compensa tot (sí, ja ho sé, sona molt cursi).
Vam estar prop del naixement del riu Guadalquivir, vam fer caminades pels boscos de pi buscant el Pino Abuelo (que va resultar estar talat...) i també seguint el Rio Borosa.

Buscant el Pino Abuelo

Al costat del Rio Borosa

Cazorla

Vistes de Cazorla i les oliveres

Úbeda de nit... edificis espectaculars

Catedral de Baeza, vam pujar a la torre del campanar i hi havia unes vistes impressionants

Puerta de Jaén a Baeza
El dimecres 7 de desembre, ja vam decidir anar tirant cap a Granada. En principi voliem estar un dia a Granada, però acostant-nos a la zona ja vam veure les neus sobre Sierra Nevada i vam decidir que hi anàvem de pet! Només vam parar a Granada 2 horetes per pujar al Mirador de San Nicolás i fer la típica foto a l'Alhambra de nit.

L'Arlet i l'Edu amb l'Alhambra de fons.
I el dia 8, per fi, després de mooolt de temps... vaig poder esquiar a Sierra Nevada!!! Quines ganes que en tenia!! Ara ja m'he tret el cuquet... a veure si neva d'una vegada al Piri i hi podem anar un altre cop!!

Amb cara de felicitat apunt d'anar cap a les pistes. No sembla que hi hagi gaire neu... però a les cotes altes (3295m), n'hi havia un munt! ;p
I després de treure'ns les ganes d'esquiar, vam marxar de la multitud (hi havia moltíssima gent!!! sort que les pistes són immenses!) vam marxar cap a l'Alpujarra.
Vam visitar Campaneira, Capileira i també Trevélez (el poble més alt d'Espanya, amb el permís dels de Valdelinares, que diuen que són ells...). Són pobles tots blanquets i la mar de monos, i allà ens vam fotre un bon dinar alpujarreño (sopa alpujarreña, sopa de ajo, migas, plato alpujarreño i pan de ajo per acompanyar... la foto ho diu tot...).

L'Arlet a punt de menjar un tros de chorizo...jejeje! (és broma!)

Campaneira

Aparcament de Capileira, al fons es pot veure el Mulhacén, el pic més alt d'Espanya. L'Arlet s'ho va passar la mar de bé jugant amb les seves coses en un indret magnífic!

Excursioneta cap al riu Poqueira

Vistes des de Capileira, es veu Bubión i Campaneira al fons.
I ja tornant cap a casa, vam acabar passant pel Coll de la Fragua. Allà l'Arlet va poder tocar neu per primer cop i va pujar fins a 2220m!! El seu nou límit vertical!!

Magnífiques vistes de Sierra Nevada

L'Arlet trepitjant neu per primer cop!

L'Arlet tocant neu per primer cop.
Quina cara se li va quedar!!
 I de camí a casa... vam parar a Jaén. La catedral és mooooolt espectacular. I després tota la nit conduint per arribar el diumenge de matinada a casa.

Catedral de Jaén
Resumint, uns dies fantàstics en molt bona companyia. Segur que repetirem!!!